31 augusti 2011

The soundtrack of my life!


Äntligen har jag hittat soundtracket till mitt liv. Jag ska försöka leva lite mer efter devisen WTF! Med det menar jag flera saker. Bland annat att:


1. Inte ta allt så förbannat seriöst hela tiden. (Hela världen vilar inte på mina axlar).

2. Sänka kraven på mig själv. (Man är ofta själv sin största kritiker).



3. Inte låta det perfekta bli ett hinder för det goda. (Studier har visat att det ofta kan ta 20 procent av tiden att utföra 80 procent av en arbetsuppgift. Resterande 80 % av tiden lägger man på att fila till de sista 20 procenten). Inte särskilt smart!



4. Fånga dagen och njuta av vardagens små lyckostunder. (Solen sken i förmiddags = Lycka!).

5. Tala om för människor jag har omkring mig hur betydelsefulla de är i mitt liv. (De är många!)

6. Leverera de komplimanger eller det beröm som jag oftast bara tänker.

7. Inte glömma att skratta varje dag. (Även åt mig själv).

8. Frikostigt dela med mig av mig själv. (Gillar uttrycket "Sharing is caring").

9. Sluta upp med att döma eller bedöma andra! (Svårare än man tror! Försök själv).

10. Varje dag, titta mig själv i spegeln när jag borstar tänderna och tänka. Fan, vad bra du är! Om nu inte alla IRL instämmer i det påståendet så WHAT THE FUCK!

The soundtrack of my life!



Inga kommentarer: