29 december 2005

Gott Nytt År






Jaha då var det dags igen. Nu har farsan ännu en gång tvingat på mej kläder och tvångsfotograferat mej. Det började med att jag fick en keps och ett par jeans av min gudfar Håkan.

Jag såg när mina syskon öppnade paketet åt mej att det lös till i ögonen på pappa. Började redan då ana oråd... och mycket riktigt! Trots att jag bara är fyra månader visade sig min intuition tråkigt nog stämma även denna gång...

För några dagar senare var det färdigt, ja då var det klippt igen. Återigen satt jag där med mitt fiktiva skägg i den lika fiktiva brevlådan när farsan plockade fram digitalkameran för ännu en plågsam fotosession .

Nu hade han en idé om att fota i svartvitt så att jag skulle se ut som en av ungarna i serien Little Rascals. Ja jag vet ju inte ens vad det är, men det lär vara någon gammal serie om några amerikanska busungar. All denna plåga bara för att farsan skulle kunna skicka ut lite tuffa Gott Nytt År kort till hans och mammas vänner och bekanta.

Jaja vad gör man inte för husfriden...

Funderar på att kräva betalt för att ställa upp nästa gång!

1 kommentar:

Johnny Mostacero sa...

Schysst sejsingen!
Storebror
Robin