29 december 2005

Nellie Engla Cornelia


Hej! Jag heter Nellie Engla Cornelia Alfredsson och bor i Halmstad. Bilden här är tagen kl 15.00 den 1 september 2005 och jag är bara två timmar gammal. Som ni ser på bilden har barnmorskan satt på mej en hiphopluva för att jag skulle hålla värmen. De gör så med bebisar som föds med mycket hår så att man inte blir för kall. Ganska tufft tycker jag.

Egentligen skulle jag börjat blogga redan för ett par månader sen. Problemet är att jag bara är fyra månader så jag måste be min pappa om hjälp med att skriva det här o han e ju alltid iväg o jobbar. Nu har han äntligen julledigt så nu har han tid att hjälpa mej.

Nellie är mitt tilltalsnamn och jag har två syskon. En syster som heter Sanna, hon är 19 år och så har jag en brorsa som heter Robin, han är 17 år. Som ni förstår av åldern på mina syskon så är jag en "Sladdis". Till skillnad från mina syskon var jag inte planerad. Farsan blev minst sagt chockad när han fick reda på att han skulle bli pappa igen. Det tog nån månad innan han vant sig vid tanken att bli farsa på gamla dar (han e jú ändå 39 år) . Men när jag väl kommit ut så tog det bara nån minut så hade jag lindat upp honom runt mitt lillfinger...hihi

Numera så e vi oskiljaktiga och jag har honom som i en liten ask...

Inga kommentarer: