28 april 2006

Mina syskon Sanna och Robin


Jag har värsta turen som har två asschyssta syskon. Äldst är min storasyster Sanna. Hon e värsta duktiga tjejen och dessutom jättesnäll. Hon bor med sin kille Markus bara 200 meter från där jag bor med mamma o pappa. Sanna kommer och hälsar på mej typ flera gånger om dan o ska kela o hålla på. Oftast är det jättemysigt men inte alltid!!!

För hur kul är det på en skala när jag kanske har planerat att jag ska leka lite med min röda hund, bita i fjärrkontrollen, dregla på soffan så mamma blir "hysterisk" o en massa andra roliga grejer de närmaste timmarna, när Sanna dundrar in o pussas o kramas så man kommer av sig o glömmer vad man höll på med. Sanna jobbar med en massa olika grejer... Hon jobbar på Cassels tantaffär... Haha det låter som om man säljer tanter i den affären men det gör man inte... De skulle nog va ganska svårsålda. Men dom säljer kläder till tanterna men dom har även kläder till yngre personer... Sen jobbar hon på ett telemarketing företag och det roligaste av allt på Abba! Ha ha först trodde jag att hon skulle jobba med Björn och Benny. Men det var fel hon skulle sälja sill istället för att sjunga musical. Det är därför hon har en tröja på sig som det står sillexpert på. Fy fasen va asäckligt med sill... UUrrrkk... Rå fisk i saltvatten iiiissssccchhhh....

Men hon är fin min storasyster! Hon är min bästa tjejkompis! Pappa säger att jag ska bli lika fin som henne när jag blir stor. Han e ganska rädd för ett par saker bara för att jag växer upp i Halmstad City till skillnad från mina syskon som växt upp på landet.
Bland annat e pappsen rädd för följande tre saker..
1. Att jag ska bli värsta punkaren (Pappa hade nämligen en punkarkompis på gymnasiet som hade fest i sin studentlya. Då var det en annan punkare som drack för mycket sprit och blev helt ${{[]}}\}$ och sen spydde på heltäckningsmattan. Pappas punkarkompis tyckte det var Punk att ha en spya på rummet så han behöll den resten av terminen...

2. Att jag ska bli Halmstadmästare i att kasta sten på stadsbussarna. När Pappa var liten var han övertygad om att det var en av de två saker som stadsbarn ägnade sig åt...

3. Att jag ska snatta smink på H&M. Detta var den andra saken....

Jag har även en storebrolla. Världens bästa bara så ni vet. Han heter Robin och går på Sanda fotbollsgymnasium i Huskvarna.
Han e målvakt precis som sin farbror Håkan (BK Häcken).

Robin e jätteschysst mot mig men vi träffas aldelles för sällan (kanske varannan månad. Oftast känner jag inte igen honom så då tar det en stund men sen e vi bästisar igen ...

Robin ska bli proffs och då ska han skämma bort mig och Sanna. Vi ska åka och hälsa på honom i Spanien ochshoppa på hans American express platinum kort...hihi Det är i alla fall vad Sanna har planerat...

Shit vilken tur jag har som har så fina syskon... Jag tror inte att pappa behöver oroa sig särskilt mycket för någon av de tre punkterna.... Tjingeling!

Inga kommentarer: