7 maj 2006

Mamma o Pappa har fyllt år

Min mammis o pappis har fyllt 40 och 45. Vem som fyller vad vet jag inte riktigt men mamma brukar säga att man kan tro att det är tvärtom...

Jag mamma o pappa hade bjudit hem några vänner för att äta lite o ha det mysigt... Efter maten fick vi tre varsitt paket med instruktioner. Vi fick öppna paketen medan de andra försvann ut genom dörren... I mitt paket var min gamla vinteroverall som jag fick ta på mig. I pappas paket var det en fågelskrämmadräkt och i mammas en flickklänning.

Efter att ha läst instruktionerna förstod vi att vi skulle ha olika roller í Trollkarlen från Oz. Jag var hunden Toto, pappa fågelskrämman och Mamma flickan Dorothy som pjäsen handlar om. När vi fått på oss kläderna kom min storasyster Sanna och hämtade oss. Hon var utklädd till Plåtis. Hon tog med oss till sin lägenhet och på vägen mötte vi hennes kille Markus som var utklädd till lejon. När vi kom fram till lägenheten hade dom plockat undan alla möblerna i ett rum som fick bli scenen. Därefter startade föreställningen som vi fick vara med i. Alla tyckte att jag var BÄST av alla.... Jag kände själv att jag gjorde en stark gestaltning av hunden Toto som jagade bort alla buggar-bin... Helt improviserat dessutom. Men det är så med teater att har man det i sig så har man...

Det var vår kompis Lille-mor som regisserade föreställningen och som speladé ett av bina. De andra bina var Håkan, Kee och Helen. Ronja spelade häxa och fé och Janos var trollkarl.. Vi får se men vi kanske åker på turné i sommar.... Voff Voff!

Inga kommentarer: