22 december 2006

Fler bilder..

Sommaren som gick var lång varm och skön. Jag solade och badade nästan varenda dag. Det är ganska ansträngande ska jag säga. Efter en dag på stranden är det rätt skönt att få gå o lägga sej o dra i sig en flarra välling. Såhär skönt låg jag och sussade efter en exceptionellt solig dag med mycket sol och bad....



Ända sen jag var en liten liten bebis så har jag gillat att bada och duscha. Jag har ju gått en del på babysim och efter det så måste jag ju duscha av allt klor. Jag kan duscha precis som mamma och pappa gör utan att få vatten i näsan, hosta eller skrika som en del i min ålder gör. Jag tycker att det är så kul att jag ibland smyger in på toaletten om nån glömmer att stänga dörren. Det var precis vad jag gjort på denna bilden. Gissa om mamma blev glad??? Hon hade precis tagit på mej kläderna för att gå ut när telefonen ringde.... Haha! Gissa vem som tog chansen... På den tiden kunde jag inte gå så jag kröp in. Numera är jag så snabb så att jag skulle lätt kunna dra in i duschen snabbleka lite o plaska med vattnet och hinna ut igen o låtsas som att det regnar... Allt på typ två minuter... Min mamma pratar så länge i telefon att jag antagligen skulle hinna torka innan hon är färdig med samtalet...

Mamma var inte särskilt glad när hon hittade mig genomvåt i duschen. Som nio ser på bilden sa jag bara till min mamma... Sorry morsan! Too late... Hihi


Som jag skrivit om tidigare på min blogg så var mina kompisar Alex och Max K och hälsade på hemma i Halmstad. Innan dom åkte hem till New York så kom dom och deras mamma Karin och hälsade på mej. Vi lekte och busade en del och hade jättekul.

Jag har även haft besök av mina kompisar från BVC-gruppen. Vi är alla ungefär lika gamla och tycker att det är kul att träffas ibland. här är det jag, Olle och Elis som leker lite. De andra kidsen lyckades vi inte fånga på samma bild. Jag hoppas att vi kan träffas snart igen för vi har inte setts sen denna bilden togs.

Jag har även hunnit med att vara med på min första tjejfest. Det var min storasyster Sanna som hade bjudit sina kompisar på fest. Dom tjatade jättemycket på mej om att jag oxå skulle hänga på. Till slut tröttnade jag på tjatet och följde med. Det var skitjobbigt för dom skulle bara pussa o krama mej hela tiden. Sen bara pratade och pratade och pratade dom hela tiden. Jag fick nästan skavsår i öronen. Så jag gick hem efter en stund och kollade på Bolibompa och drack en flaska välling... mmm va gött det var! Nää tjejfester får nog vänta ett tag till...

Inga kommentarer: