12 februari 2006

Min kusin Kajsas födelsedag!


Hej alla! I fredags kom min pappa hem igen efter att ha varit iväg på jobb sen i tisdags. Han kom hem vid 15-tiden och då kelade jag o pappa en stund. Klockan 16.00 kom mina kusiner Kajsa och Amanda och hälsade på mej. Dom skulle sova över hos mej för deras mamma o pappa skulle på fest. På kvällen käkade vi och min pappa gjorde en macka åt Kajsa med favoritpålägget skinka. Pappa la på 3 stora skivor skinka på Kajsas macka. När pappas kompis Håkan frågade henne om mackan var god svarade hon: JA det är så gott så jag skäms! Håkan frågade henne oxå om hon tittar mycket på tv? - Jag är beroende, svarade hon.

På lördag morgon smög vi upp för att gratulera Kajsa som fyllde 6 år. Kajsa tyckte nog att det var roligt att sova över hos mej och få paket.

Kajsa tycker att jag är en stor tjej nu och jag har ju faktiskt börjat äta en del olika puréer. Jag äter morotspuré, bläbärspuré, yoghurt och gröt. Jag har blivit jätteduktig på att äta tycker min mamma o pappa. På bilden har jag precis ätit en jättegod puré. Gissa vilken sorts puré som jag precis lite diskret smugit i mig ( det gäller ju att inte klabba ner sig). Det kan va rätt svårt att lista ut såhär på en bild så du får tre alternativ: 1 Ärtpuré x Morotspuré 2 Blåbärspuré Svårt va?

Idag är det söndag och vi har varit hemma hos kusin Kajsa på födelsedagskalas. Vi blev först bjudna på middag. Vi åt en jättegod gryta med ris och sen fick vi tårta. Min pappa åt jätte, jätte, jättemycket så han fick lägga sig på soffan och sova en stund innan vi åt tårta.Kajsa va jättebra på att blåsa ut ljusen så jag ska be henne hjälpa mig med det när jag fyller ett år.

PS! Rätt svar på tävlingen är 2 Bläbärspuré

Inga kommentarer: