25 februari 2006

Min topplista

Hej alla! Nu e pappa hemma igen så att han kan hjälpa mig att blogga lite... Allt e bra med mej jag sover äter och softar dagarna igenom. Nu är det ju dessutom OS så det finns mycket intressant sport att kolla på. Jag tänkte ge er min egen topp tre lista av saker jag gillar.



GULD: Bada. Jag har nyligen fått mitt första diplom från babysimgruppen Ankan. Jag har lärt mig att dyka från kanten och även om jag var bland dom minsta i gruppen så var jag BÄST! I alla fall enligt min pappa och han vet sånt... (fast jag har kommit på att min pappa inte alltid är objektiv eftersom jag lindat upp honom åtta varv runt mitt lillfinger..hihi) Eftersom jag inte kan simma i simhallen varje dag så tränar jag extra hemma i min badbalja. När jag va nyfödd kändes den som typ en 50-meters bassäng. Nu däremot när jag har växt till mej så känns den som värsta ankdammen. Förresten ska jag börja träna på måndag så att jag får bort mina valkar. Jag har kommit på att jag kommer se ut som om jag har fångkläder på mej när jag i sommar blir solbränd och vecken blir vita...


SILVER: Kolla på tv. Bäst just nu är konståkning men jag tycker även om att kolla på hockey. Alla sporter med mycket action tycker jag är kul. Fast ishockey killarna e inte särskilt snygga att titta på (skäggiga och svettiga vid alla intervjuer, har dom inga mammor eller pappor som kan säga åt dom?) så det är bra att dom har hjälm och en massa skydd på sig.


BRONS: Äta semla. Bilden visar när jag äter mitt livs första semla. Den va jättesmarrig. Den kommer från konditori Regnbågen i Halmstad och dom är absolut bäst (enligt min pappa) av alla konditorier i Halmstad.

Om det är någon soc. tant som läser min blogg så kan jag meddela att jag endast provsmakade semlan, jag åt alltså inte upp hela alldeles själv... Jag tar dessutom mina AD-droppar varje dag, kastar inte sten på stadsbussarna, är snäll mot djur, äter lydigt upp min mat ( utom dillkött med potatis..uuuuäärrkk va äckligt de e) och är inte ute särskilt sent på kvällarna. Jag säger allt detta i rent förebyggande syfte för att undvika att få hembesök av nån Prussiluska som vill sätta mej på barnhem.

Ni som har bra syn ser på bilden att jag bara har en sock... Jag hatar sockar för dom glider alltid av. Inte båda utan nästan alltid bara den ena. Skitjobbigt för jag har ännu inte lärt mej att ta på mej sockorna själv. Tänk dej själv hur kul det skulle va om din ena sock alltid hade för vana att dra iväg på egna äventyr i tid och otid..

Nu ska jag pappa och mamma kolla på schlagerfestivalen. Kanske jag lägger upp en topplista på låtarna imorgon. Tjingeling

Inga kommentarer: