5 mars 2006

Enkla övningar på babysimmet...


Idag har jag varit o simmat. Jag går min andra kurs nu. Den förra gruppen hette ankan och den nya sjöstjärnan. Jag tycker att det är konstigt att den nya gruppen kallas för sjösstjärnan.... En anka simmar ju bättre än en sjöstjärna därför borde första gruppen heta sjöstjärnan och nu när vi är jättebra på att simma borde ju gruppen heta ankan... Hmmm undrar hur dom tänkte...

Vi skulle öva på att sitta på en flytdyna och meningen va att vi skulle tabba oss o trilla i vattnet... Hahaha va jag lurade dom... Alla de andra bebisarna trillade i kors och tvärs. En del fick kallsupar och hostade men nte jag!! Jag lurade ledaren och satt stadig och rak i ryggen som om jag hade svalt min vällingflaska..

Jag bara satt där o flöt runt lite lagom sakta o spanade in dom andra bebisarna... Efter en stund tyckte min pappa att det började bli lite pinsamt speciellt som jag tyckte att det var så kul att jag kände mig tvingad att ge upp mitt allra högsta glädjetjut... För dom som aldrig hört det kan jag meddela att det är jätte-jätte högt och jag är dessutom uthållig...hehe Så efter typ tre minuter puttade pappa i mej... Men det var ingen fara... Jag bara stängde munnen o tog ett litet dyk.. Lätt som en plätt... Tyvärr fick vi ingen glass idag. Dåligt för det tycker jag att vi borde få inte bara på avslutningen utan efter varje träning... fattta vad man blir hungrig efter babysimmet! För att inte tala om hur trött man blir..

Simma lugnt!

Inga kommentarer: