5 mars 2006

Nya grejer!




Det har varit en bra vecka tycker jag. Jag har fått en massa nya leksaker. Klossar som man kan bygga med en boll som e mjuk o gosig och en kossa med en knapp på. Om man trycker på knappen så spelar den en melodi... Per Olsson han hade en bonnagård iiia iia eii... Ja det låter kanske inte så kul men jag lovar... den är asrolig... för när jag suttit och tryckt på den en sisådär 20-30 gånger så börjar alla vuxna i närheten gå omkring och nynna...Per Olsson han hade en bonnagård... Hihi undrar om pappa kommer till jobbet i Stockholm imorgon och nynnar den låten...





Min fadder Håkan har varit och hälsat på mej i helgen. Han tyckte att alla mina pyjamasar såg små ut så han hade köpt en ny till mej.. Fín va! Den va jättemjuk o gosig och stramar inte vare sig om armar eller hals... Jag tror att jag har världens bästa fadder och min storebror som rekommenderade honom har ju inte haft nåt att klaga på under sina 18 år som fadderbarn...

På lördagskvällen var vi bjudna på käk hemma hos Kee och Frigge. Dom e oxå jättesnälla och hade fixat sclagermiddag. När vi kom dit var en kille som heter Simon redan där. Simon är son till mamma och pappas kompisar Evonne och Markus. Simon är 08, man kallas så om man e från Stockholm. Själv e jag 035:a. Simon är bara två veckor äldre än mej men han e mycket större... Fast han e jättesnäll, gosig som en nallebjörn och dessutom så gillade han mina nya leksaker... Det var skojigt att träffa Simon och hans storebror som heter Lukas. Vi kommer nog att ses igen när dom kommer ner till sommaren.

Min kusin Amanda är med i Rydöflickorna. Hon tävlar i truppgymnastik och i lördags vann dom en tävling i Göteborg. Den 13-14 maj kommer dom att åka till Kiruna och tävla i SM. Jag hoppas att Amandas lag kommer att vinna! När jag blir stor ska jag också vara med i Rydöflickorna för då är jag ju alldeles för stor för babysim...

Nu är jag jättetrött o ska gå och lägga mej... Pappa åker iväg o jobbar imorgon o kommer inte hem förrän på torsdag.. Blääää va tråkigt det är tycker jag....

Inga kommentarer: