11 november 2007

Min storebror tog studenten.

Den 8 juni tog min storebror Robin studenten. Det var en alldeles strålande dag med klarblå himmel strålande sol. Jag, mamma, pappa och Sanna åkte upp för att ta emot honom när de sprang ut från gymnasiet för sista gången.

Robin var extra glad denna dagen eftersom han helt oväntat fick ett sipendium som bästa elev i ekonomiska ämnen. 5000 kr att göra vad han vill för är ju inte fy skam för en fattig student.

Mamma och pappa är otroligt stolta över vad Robin presterat. Han flyttade hemifrån när han var 16 år för att plugga på Sanda fotbollsgymnasium i Huskvarna typ nästan 20 mil från Halmstad. Sedan dag 1 har han fixat att sköta ett hem, fixa mat och städning, sköta sina läxor och träna upp till 8-10 pass i veckan + matcher. Dessutom ta studenten med toppenbetyg. Ja mycket bättre än så kan det inte bli. Han är duktig min storebror! Men jag måste genast tillägga att min storasyster Sanna är i samma klass som Robin annars blir hon putt på mej. Vi får väl se hur det blir med mej i skolan. Jag menar det blir svårt att bli bättre än dom båda men lika bra ska jag väl kunna bli...

På bilden ser ni Robin och hans flickvän Alexandra. Jag och Alexandra är kompisar och vi brukar va när jag är och hälsar på Robin. Hon är jättesöt och väldigt väldigt snäll!

Inga kommentarer: