11 november 2007

Nellie Engla Cornelia update



Hej alla bloggläsare! Nu har jag sparkat igång min gamla trötta pappa. Jag har tjatat på honom att mina fans tycker att det är alldeles för för lite aktivitet på min blogg. Så nu sitter vi här och lägger upp bilder och skriver lite text. Det har ju hänt en del sen sist... En dag när jag och pappa skulle till dagis så hörde jag en katt som pep från soptunnorna. Jag gick dit för att kolla vad det var men då blev det tyst... Pappa körde och lämnade mig på dagiset stjärnan och när han återvänt hem för ett telefonmöte bestämde han sig för att kolla efter var ljudet kom ifrån.
Efter lite letande så hittade pappa katten sittande i ett avloppsrör två meter under marken. Strax efter kom min fadder Håkan förbi och han och pappa försökte fiska upp katten med ett hoptvinnat lakan. Det gick inte... Pappa gick in och ringde brandkåren som inte var särskilt pigga på att rycka ut för en katts skull. De kanske bara räddar katter som sitter i träd.. Men då kom möbeltapetseraren som har verkstad i vårt hus till undsättning.

Men under tiden som pappa ringde brandkåren kom möbeltapetseraren som har verkstad i vårt hus till undsättning. Han och en budkille som kom för att lämna gods lyckades fiska upp katten som visade sig vara bara en kattunge på 5-6 veckor. Som tack för hjälpen bet och klöste jkatten dem båda så att de fick åka till sjukhuset och ta varsin stelkrampsspruta. Men katten blev räddad och det tack vare att jag hörde den pipa långt därnere under jorden. En vecka senare var vi och hälsade på den på kattdaghemmet i Norre Katts Park. Den mådde jättebra och var kelig. Nu hoppas jag att den fått ett hem hos någon som tar riktigt väl hand om den.

Inga kommentarer: