31 januari 2006

En ganska bra dag...


Idag vaknade jag vid 9-tiden som vanligt hungrig som en varg. Efter att ha smällt i mej lite käk så kom jag på att jag skulle till BVC på läkarbesök. Andra bebisar hade nog haft en natt med dålig sömn men inte jag. Hihi jag e minsann inte rädd för en liten spruta. Det är inte värre än ett getingstick vad nu en geting e för nåt. Jag har aldrig sett en sån men jag har hört att det e nåt småkryp som sticks och som brukar ha på sej en AIK-tröja. I alla fall så kände jag att jag måste va lite fräsch när man ska på läkarbesök så jag bestämde mej för ett varmt och skönt morgonbad. Jag orkade inte släpa fram badbaljan så jag tog ett dyk ner i handfatet istället. Mmmmm... jädrar vad det va gosigt att ligga där o småmysa en stund. Efter ett tag så kom min pappa och tog upp mej o torkade mej med en stor mjuk fluffig handduk. Ja precis så ska man börja en "ganska" bra dag tycker jag.

På eftermiddagen vid fyra var det dax att gå till BVC o få sprutan. Pappa var tvungen att följa med för att ta hand om mamma ifall hon skulle svimma... Själv e jag ju tuff som en vällingflaska och lugn som ett paket blöjor ( om ni tycker att detta låter konstigt så beror det på att jag e liten o har begränsad livserfarenhet)... Innan vi skulle gå in så testade jag en polisbil. Den va inget vidare snabb men tutan lät ganska kul.














När vi väl kom in för att ta sprutan vägde jag mej.. NYTT personligt rekord med 7220 gram!!! Dessutom va jag 62 cm lång... En meter till sen har jag passerat mammsen i längd.. Haha jag har minsann tagit igen att jag var liten när jag föddes. På bilden kan ni se att sköterskan smyger sig på mej med sprutan... Dom kan va lömska dom där sköterskorna men som ni ser så har jag koll på henne i ögonvrån fast i smyg... Hon stack till mej snabbt som en vessla. Jag tyckte att det var lätt som en plätt att ta den där lilla sprutan det kändes ingenting!! Kanske beroende på att jag har ganska tjocka lår...hihi. Nu ska jag i alla fall snart gå o lägga mej o vila för imorgon kommer det en ny dag som jag ser fram emot.

Tjing tjong långkalsong!

Inga kommentarer: