4 januari 2006

Jag har varit på IKEA Del I

Hej hej! Igår var jag, mamma, pappa och storebror i Huskvarna. Min storebror Robin bor nämligen där. Han pluggarpå Sandagymnasiet där han går i en idrottsklass med fotboll som inriktning. Spelar fotboll gör han med Huskvarna FF dessutom är han med i landslagstruppen för 88:orna. Han är jätteduktig tycker jag. Han har en tjej som heter Ida som går på samma skola fast hon har basket som inriktning. Jag har inte träffat henne än men kanske vi kan ses snart. Jag tror att Ida är jättesnäll!


Egentligen gillar jag inte att åka bil. Speciellt inte längre sträckor. Fast igår skärpte jag mig o va jättegosig hela vägen till Huskvarna.



När vi väl kom fram till Huskvarna så lämnade vi Robins alla grejer i hans lägenhet. Sen åkte vi till IKEA. Fastän jag bara är fyra månader så har jag varit där förut. Jag tycker att det är sådär kul precis som pappa. Fast mamma tycker att det är jättekul. Pappa och storebror trodde att de kunde lämna mig i bollhavet men tanten sa att jag va för liten.. Attans oxå vad man blir diskriminerad för sin ålder.
Då tänkte dom att jag kanske kunde sitta i ett förvaringsskåp medans dom handlade. Som tur var så hade dom ingen guldtia på sej...
Först måste jag gå på toa o få min blöja bytt mot en ny fräsch. Dom har jättetufft skötrum med en liten toalett som bara är lite lite för stor för mig. Jag ska säga till min pappa att jag vill ha en sån på vår toalett därhemma så kan vi sitta där tillsammans o prata...
Eftersom inga andra alternativ fanns så fick jag följa med o handla. Jag åkte i en kundvagn med inbyggd barnstol. Det va sådär kul för stolen var ganska hård att sitta på. Undrar om farbror Ingvar testat att åka i den? Han brukar ju annars testa det mesta på sina varuhus sa pappa..

När vi gick runt på IKEA o kollade på möbler fick jag syn på ett litet hus som det stod disco-huset på. Jag tjatade en stund på pappa o storebror om att jag ville gå in där o kolla läget. Kanske fanns det killar i min ålder? Efter lite tjat så gick dom med på det... Det va inget kul alls... Ingen discomusik inga discolampor och framförallt inga killar..Bläää!!
Man blir rätt trött av att gå på IKEA o kolla på möbler o HUNGRIG!!! Ingvar serverade bara typ köttbullar kycklingfilé och en massa annan vuxenmat som jag inte får äta än. Som tur var så va mamma med o hon har massor med god mat.. Vi satt oss ner i en skön fåtölj o maten va jättegod! Bättre än Ingvars o billigare..Hi hi...

Inga kommentarer: