28 augusti 2006

Malmöfestivalen

Jag har varit på Malmöfestivalen för andra gången i mitt liv.... Nja det där var inte riktigt sant för när jag var där förra gången så låg jag i mammas mage. Men mamma o pappa bestämde redan då att nästa år så ska vi åka dit igen och då skulle jag få följa med.

Det var jättemysigt och jag fick en massa kompisar. Bland annat städerskan på hotellet. Hon va helt galen i mig och skulle bara gulla med mig hela tiden. Även personalen i frukostmatsalen blev mina nya kompisar. Pappa säger att jag har en makalös förmåga att charma alla i min omgivning... Konstigt för jag är ju bara mig själv... Säger hej till folk, skrattar och ler och vinkar lite... Mer behövs inte för att göra vuxna lite glada.

Jag var och lyssnade på Lena PH när hon hade konsert på Stortorget. Hon va jättebra! För er som blir lite oroliga så kan jag berätta att jag har ett par neongröna Peltor Kid hörselkåpor. Så de e ingen fara med tinnitus för min del.

Alla säger att min mamma är så lik Lena PH det brukar ofta komma fram folk och säga det när vi e på stan. Dom e faktiskt ganska lika fast det e ingen risk att jag tar fel på dom. Fast vi kan ha en liten tävling. Gissa vem som e mamma och vem som e Lena PH. Rätt svar belönas med en flaska fullkornsvälling alternativt en åktur i min gåvagn.

Inga kommentarer: