10 juni 2011

Dag två av mathallucinationer


Nu har jag snart gjort dag två på min diet. Jag är fortfarande hungrig och tänker därmed mer än vanligt på mat. Har precis kört ett pass Functional Toning med Irené Kronqvist som instruktör. Första gången för mej med nya passet. Fem plus i betyg får det för det var jävligt jobbigt. Fem plus även till Irené för att hon är en bra och peppande instruktör. Att hon är snygg kan hon ju inte rå för så det blir inget avdrag för det.

Jag tror minsann att kroppen börjat fatta att magen inte står för mer bränsle utan nu får det börja knapras på fettdepåerna. Får hoppas att det inte tar för mycket av ansiktes och rumpfettet. Detta är nog ungefär som Ramadan för en muslim med den skillnaden att jag inte äter ens efter skymningen. Däremot tänker jag på mat både före efter och under mörkrets inbrott.

Ganska bra sätt för att få tillbaka sin uppskattning av mat. Även en slät bulle från Östras höjer min puls. Släta bullar från Östras är även Fredrik Ljungbergs favorit enligt säker källa...

Inga kommentarer: