13 juni 2011

Tiden flyger iväg


Den första september fyller Nellie sex år. Då ska hon börja i nollan på Slottsjordsskolan. Det känns verkligen som att det var alldeles nyss som jag skolade in henne på dagis.

Idag har jag varit och träffat Nellies förskolefröken Eva. Den 15 augusti skickar vi in Nellie i skolsystemet på allvar och planerar att efter grundskola, gymnasie och högskola/universitet plocka ut henne någon gång kring år 2026 . Under förutsättning att hon trivs och tycker att det är roligt.

Jag kommer ihåg när jag var 14-15 år och tänkte på hur avlägset år 2000 kändes. Nu sitter man med facit i hand och vet att tiden bara rusar iväg. Jag har nu insett att det inte är läge att skjuta upp saker man vill göra eller förverkliga till någon diffus framtid utan göra det här och nu. Jag har därför en drömlista som jag börjat pricka av. Carpe diem!

Inga kommentarer: