13 januari 2011

Arbetsskada



Magen kurrar och jag börjar känna mig hungrig. Då tänker jag att, Näää jag orkar inte gå ut och käka lunch på stan. Jag fixar lunch hemma istället!



Borde man inte tänka precis tvärtom? Efter en kort analys har jag kommit fram till att det handlar om balans. De senaste 10 åren har jag nog under en genomsnittsvecka ätit fyra av fem luncher på stan. Det är väl helt enkelt så att det blivit för mycket av det goda och det är aldrig bra i det långa loppet.

Sen gillar jag naturligtvis maten jag själv lagar och självklart tillagar jag den mat jag för stunden är sugen på. Ett extra plus är att man inte behöver umgås eller vara social med andra än sig själv. Men imorgon är jag nog sugen på en lunch ute och kanske i sällskap med just dig. Så hör av dig!

Om nu någon händelsevis undrar vilka kulinariska rätter det svängs ihop till dagens lunch i det Mostaceroianska köket eehh Mostaceroska köket, det där var inte lätt så vi säger väl hemma i Johnnys köks så är det följande:

Kycklingfilé och Jasmineris som serveras med creme fraiche och Thai Sweet Chili sås. Till det kokt broccoli, ett knäckebröd och mineralvatten.

Inga kommentarer: