11 januari 2011

Min första thaiboxningsträning


Jag var igår på min första träning med Halmstad Muay Thai. Jag och min kompis Peter fick helt rätt känsla direkt vi klev in genom dörren.

Tänk dig att du kliver ur en varm skön bil och kommer ut i frisk härlig Halmstadluft som har en behaglig temperatur strax under nollan. Du halkar dig ett tjugotal meter fram till entrédörren (antagligen det farligaste vi gjorde under kvällen) och öppnar den. Som ett slag i nyllet möts du av en luftfuktighet likvärdig den man kan känna när man kliver ut från ett luftkonditionerat hotell one night in Bangkok. En svettlukt som bara kan jämföras med hur det luktar när man tar sig en rejäl inhalering med näsan i en fotbollsspelares benskydd vilka tjänstgjort ett par säsonger mer än de borde. Samt ett gäng förväntansfulla killar och tjejer alltifrån vältränade till de som ser det här som en utmärkt möjlighet att på sikt bli det. Med andra ord precis som det ska kännas när man kommer till en träningslokal där det tränas kampsport.

När träningen väl kom igång efter uppvärmningen så var det ingen direkt mjukstart utan det var instruktioner på slag, förflyttningar, sparkar, armbågar och slagombinationer. Jag råkade bli lite för exalterad och gav min träningskompis Peter en fläskläpp vilket mitt samvete fortfarande plågar mig för. Så han har en upp på mig vid vårt nästa pass som är på lördag, Så ser ni mig framöver med en överläpp som hade gjort Olinda Borggren (om någon kommer ihåg henne) grön av avund så vet ni varför.

Nu ska jag sova för klockan kommer ringa 05.15 och det ska duschas o käkas gröt innan jag tar bilen till Ängelholm för vidare transport till Stockholm och en dag som kommer fyllas med möten...


Sleep tight!

Inga kommentarer: