5 januari 2011

Time flies!


Tiden fullkomligt flyger iväg. Det är tre år sen jag senast bloggade och jag har nu en så kraftig bloggabstinens att jag bara måste få skriva av mig.

Den förra bloggen hette Nellie Engla Cornelia och handlade mest om vad hon hade för sig. Naturligtvis kommer hon att figurera av och till även i denna blogg men nu utgår jag i första hand från mej själv och vad som händer i mitt huvud och i min omgivning.

Nellie har numera hunnit bli fem år och fyra månader och är i en ålder där det verkligen händer saker. Mycket funderingar på livet och döden. På saker som är roliga och saker som är skrämmande. Man får verkligen passa sig för vad man säger för det fastnar i hennes medvetande och säger man något ofördelaktigt om någon så finns risken att det kommer fram till vederbörande. - Min pappa sa att du var tjock, dum,snål, ful eller tråkig är ju saker som det kan bli lite pinsamt att fronta för... Eller som Nellies dagiskompis hade sagt vid frukostbordet förra terminen. Min mamma hade pappas (ja ni vet vad) i munnen... Ha, ha som dagispersonal så får man nog höra ett och annat....

Jag har även hunnit med att bli morfar till en underbar liten söt tjockis som heter Nim. Hon är hur söt o go som helst och är allas vår favorit. Inte minst Nellie som knappt fem år fyllda kunde titulera sig som moster.

Ja nu är jag igång igen och ska försöka hålla igång bloggen lite mer frekvent än med ett inlägg var tredje år...

Inga kommentarer: