7 januari 2011

Gårdagens cliffhanger


Insåg när jag läste igenom mitt förra inlägg att jag lämnade kvar en cliffhanger som man skulle kunna misstolka. Ankis önskan är inte ett par nya bröst som man med lite fantasi skulle kunna tro av min text att döma.




Nej, några sillisar blir det alltså inte. Däremot så har Anki under alla år vi varit tillsammans pratat om att hon vill att vi ska åka och möta våren i Paris. Trots min fascination för storstäder så har jag aldrig varit attraherad av vare sig Paris eller London. Men efter att vänner som Robert och Håkan i flera års tid berbetat mig genom att berätta om vilken fantastisk stad Paris är så har jag nu bokat oss till Paris över påskhelgen. Att SAS har kampanj på billiga flygbiljetter gjorde självklart inte saken sämre. Jag kollade efter resor även med lågprisbolaget RyanAir. Initialt såg det ju billigt ut men med alla tillägg för bagage, luft att andas och slitage på sätena så kändes SAS 1980:- för oss båda ToR som ett kap. SAS kampanj pågår fram till och med 10 januari så passa på att boka en resa.
Jag passade även på att boka in en semester i Itaklien i Juli och då ska Nellie naturligtvis få följa med. Köpenhamn - Milano för oss tre ToR kostade 3700:- vilket även det känns mer än okej. Med SAS får man ta med sig 20 kg bagage/person, fri luft att andas och man får slita hur mycket man vill på sätena. Dessutom landar vi på Malpensa som ligger hyfsat nära Milano och flyger hem från Linate endast 9km från Milano. Vi hyr en bil och sen åker vi dit vi känner för. Venedig lär få ett besök och vänner har tipsat om ett fantastiskt hotell vid en sjö utanför Bergamo. Annars är det nog mest maten och kulturen som attraherar oss. Jag och Anki är båda stora fans av Bo Hagström och hans underbara matprogram Solens Mat. Kommer att bli jättekul att få uppleva det på riktigt... Förra sommaren var vi on the road i Kalifornien och Nevada och i år blir det alltså Italien. Jag som inte ens gillar att köra bil. Framförallt INTE om det är bergsvägar med avgrundsdjupa stup med låga eller inga räcken alls... Se upp för stupet! Vilket stuuuuuuuuuuuup....

2 kommentarer:

Charlotte Ahlberg sa...

Vad bra du skriver Que! :-)
Vilken framförhållning du har, med era resor, det låter underbart med både Paris och Italien. Det är verkligen lärorikt att resa och jag önskar att alla kunde få uppleva det. Att möta nya kulturer och människor är så berikande. Vi kom idag hem från 1 månad i Thailand och vi har haft det så bra på alla sätt. Nu är det bara att spara till nästa resa!

Kram
Charlotte

Johnny Mostacero sa...

Låter härligt med Thailand! Jag gillar framförhållningen med resor för halva nöjet är att se fram emot resan. Leta efter hotell som är lockande, planera vilka platser man ska besöka och vilka restauranger man vill proväta...

Ser fram emot att få uppleva såväl den franska som italienska matkulturen och även få ta del av allt annat kulturellt. Det gör ju inte saken sämre att såväl Paris som Milano är två av Europas stora modemetropoler.

Blev dock lite avis när jag såg på din Facebook att du spenderade en dag med shoping på MBK i Bangkok. Gjorde du några fynd?