6 januari 2011

Nim kommer hem till Halmstad och hälsar på.


Tog en skön sovmorgon och klev inte ur sängen förrän 09.30. Besöket hos kiropraktorn verkar ha gjort susen. Även om jag är lite begränsad i mina huvudrörelser främst i ytterlägena så känns det som att det kommer att bli bra om några dagar. Avbokade powerpasser kl 10 och efter moget övervägande avbokades även spinnningpasset kl 12. Kroppen mår bra av att vila och det är snarast en förutsättning för att kroppen ska återställa sig efter träning. Jag får väl skruva lite på Ulf Lundells gamla klassiska uttalande och säga att: -Även ett inställt träningspass är ett träningspass...


Nu väntar vi alla, kanske allra mest Nellie, på att en liten gosegris ska anlända Halmstad. Nim har varit lite krasslig ett par dar i början av veckan (bilden är tagen då hon var febrig) men är nu i toppform igen. Nellie har var tionde minut frågat - När kommer dem? Men nu är de på väg. Enligt önskemål från mamma Sanna så startar vi med en eftermiddagsfika på Roberts Coffe Halmstad....


Förresten så levererade Nellie en helskön replik imorse när hon kom in och kröp ner mellan mig och Anki. Hon tittade på sin mamma som låg på rygg i sitt nattlinne och sa: -Mamma, ditt bröst har ramlat! Hi hi! Ja vilken naturell tjej/kvinnas bröst gör inte det när man ligger på rygg och att ha ammat tre barn tar ut sin rätt. Men trots smärre skavanker, som vi alla har, så är min fru otroligt fräsch för sin ålder. Dessutom är hon en underbar människa, en bra vän och utrustad med ett stort och gott hjärta som räcker till för alla. Just därför ska hon få sin önskan uppfylld när hon fyller år i april. Vad det blir avslöjar jag i ett annat inlägg...

Inga kommentarer: